16.03.2014 00:09

PİRANHA, Kıraç ’ta fabrika kuruyor

Uzakdoğu’dan ithal ettiği uygun fiyatlı ürünlerle tüketici elektroniği pazarında 10 yıldır faaliyet gösteren Piranha, iki hafta önce Beylikdüzii Kıraç’ta ilk fabrikasının temelini attı. Fabrikada başta cep telefonu ve tablet olmak üzere birçok ürünün son montajı yapılacak. 10 milyon TL maliyetle kurulacak fabrikada 200 kişi çalışacak.

10 yıl önce 20’li yaşlardaki üç arkadaş tarafından kurulan ve tüketici elektroniği alanında uygun fiyat yapısıyla hızla büyüyen Piranha, fabrika yatırımı için geçtiğimiz haftalarda ilk kazmayı vurdu. Kurulduğundan bu yana ağırlıklı olarak Çin’den ithal ettiği yaklaşık 5 milyon adet ürünü müşterileriyle buluşturan şirket, İstanbul Kıraç’taki fabrikanın devreye girmesiyle birlikte uzun zamandır hedeflediği bir şeyi gerçekleştirip üretime geçiş yapacak.

Geçtiğimiz yıl 50 milyon lira ciro yapan Piranha’nın üç kurucu ortağından biri olan Tuğrul Verkaya, Ekonomist’e planlarını anlattı.

TEMEL ATILDI

Beylikdüzü Kıraç’ta 7 bin 500 metrekare alan üzerine kurulacak fabrikanın temelleri geçtiğimiz ay atıldı. Önümüzdeki yıl devreye girecek fabrika ile Piranha birçok ürünü Türkiye’de montajlayıp satmayı hedefliyor.

Tuğrul Verkaya, yatırımlarıyla ilgili olarak, “Çok uzun zamandır bir üretim yerimiz olsun istiyorduk. Bu fabrika bize pazarda fiyat avantajı da sağlayacak. Bizim önemli özelliklerimiz esneklik ve hız. Şu an tablet ve cep telefonunda büyüyeceğiz gibi duruyor. Ama birkaç yıl içinde başka bir kategoride büyüme olursa o konuda da üretim gerçekleştirebiliriz” yorumunda bulunuyor.

Piranha, fabrika yatırımı için 10 milyon TL harcayacak. Fabrikada istihdam edilecek işçi sayısı ise 200 olacak.

BİRÇOK İLKİ VAR

Piranha’nm başarısının altında esnek olması ve pazarda neye talep varsa o ürünü hızla satışa sunması yatıyor. 2005’in şubat ayında Türkiye'nin ilk 1 GB hafızalı dijital mp3 çalarını satışa sunarak pazara giren Piranha, kuruluşundan bu yana tüketici elektroniği alanında hemen her ürünü Türkiye’ye getirdi. DVD player’dan ses kayıt cihazına, kulaklıktan otomobil teybine kadar her ürünü sattı.

2005 sonunda Türkiye'nin ilk 2.0 megapiksel çözünürlüğündeki PC kamerasını satışa sunan şirket, 2006’da 350 bin adetlik rakamla Türkiye'nin en çok PC kamerası satan şirketi oldu. Şirketin bir diğer liderlik alanı da 2006’da girdiği nevi-gasyon ürünleri.

Tuğrul Verkaya, birkaç yıl öncesine kadar rekor satışlar yaptıkları na-vigasyon pazarının bitme noktasına geldiğini söylerken, son bir yıldır önceliklerinin cep telefonu ve tablet olduğunu dile getiriyor. Bu iki kategoride peş peşe ürünler çıkaran şirket, başta teknoloji marketlerinde olmak üzere birçok noktada ürünlerini müşterileriyle buluşturuyor.


 

—————

Geri