07.11.2021 20:35

Kruvasan pazarını domine edecek

Mondelez International, 150 ülkede faaliyet gösteriyor. Yıllık cirosu 26 milyar doların üzerinde. Bisküvide Oreo, belVita ve LU; çikolatada Cadbury Dairy Milk, Milka ve Toblerone; şekerde Sour Patch Kids ve sakızda Trident markalarıyla biliniyor. Firma, Kraft Foods adı altında 1993'ten beri Türkiye'de faaliyetlerini sürdürüyor.

Kraft Gıda, Marsa'nın yüzde 50 hissesini satın alarak Türkiye pazarına girmişti. Marsa ile ortaklığının sona ermesiyle, 2002'de Kar Gıda'yı satın alarak tuzlu çerezler kategorisinde Türkiye'nin lider oyuncularından biri oldu. Cadbury Plc.

2002'de Kent Gıda'yı satın alarak Türkiye pazarına girdi. Ardından 2007'de Intergum'ı satın alarak işlerini büyüttü. Küresel olarak gerçekleşen bir operasyonla, 2010'da Kraft Foods, Cadbury'yi satın aldı; böylece Türkiye'de Kent Gıda ve intergum ürünlerini bünyesine kattı. 2012 itibariyle Kraft Foods, Kuzey Amerika'daki temel gıda ürünleri işini bünyesinden ayırarak, şirket isimini Mondelez International olarak değiştirdi.

Halen 1 milyar TL ciro yaptığı Türkiye, Mondelez için önemli bir ülke. Mondelez Türkiye'de ve Avrupa'da pozisyonunu güçlendirmek için bazı görüşmeler yapıyordu. Bununla ilgili somut adım geçen hafta atıldı. Firma, Atina merkezli Chipita'yı 2 milyar dolara satın aldı. Ambalajlı kek ve hamur işlerinde hızla büyüyen Chipita'yı satın alarak küresel pastacılık işinde büyümek istediğini gösterdi.

Chipita, 2020'de yaklaşık 580 milyon dolar ciro yaptı. Ürünleri arasında çoğunlukla 7Days, Chipicao ve Fineti markaları altında satılan kruvasan, simit cipsi, kek bar, bisküvi ve ezmeler yer alıyor. Firma Yunanistan merkezli ama ürünleri Türkiye'de hatırı sayılır bir pazar payına sahip. Gebze'de bir tane kruvasan fabrikası bulunuyor. Türkiye'de kruvasan pazarını domine eden bir marka. Mondelez'in Türkiye ve Avrupa pazarlarında daha güçlü olmak için satın almalara devam edeceği piyasalarda güçlü şekilde dillendiriliyor...

—————

Geri